21 Nisan 2011

Göçmen Motorlar 5 - Fethiye

Mart 2011 - Adına Göçmen Motorlar dediğimiz bu haftasonu gezilerinin her birinde sanki kaldığımız yerden devam ediyoruz hissine kapılıyoruz. Adeta Datça'dan dönüp tekerimizin tozuyla Göçek geçidini aştık. Sanki o akşam İstanbul'da bir çalışma gününden gelmiyorduk, aradan üç şehir haftası geçmemişti ve yol hep devam ediyordu...

Konaklama yerimiz, Fethiye yakınlarında, Kargı çayının kıyısındaki Pastoral Vadi idi. Pastoral Vadi bir tatil köyü değil. Ahmet beyin deyimiyle babanızın çiftliği gibi. İstediğinizi yaparsınız, tabii kendi işinizi de görürsünüz biraz biraz.

Buğday Derneği'nin desteklediği TaTuTa (Tarım Turizm Takas) çiftliklerinden biri olan Pastoral Vadi'de, istendiğinde emek karşılığı para ödemeden de kalınabiliyor. Ekolojik tarım uygulamaları yanında eğitim ve seminerler düzenleniyor burada. 97 yılından bir Atlas dergisi sayısında, ilgimi çeken makalenin konusu "Kerpiç", makaleyi yazanlar ise, Pastoral Vadi'nin sahibi mimar Ahmet Kizen ile rahmetli Victor Ananias idi. Pastoral Vadi'de yapılan iki adet kerpiç evin yapılış hikayesini burada okumuştum. Gitmek bu zamana nasip oldu.

Evini yaparken yapı malzemesi satan bir yere gitmektense toprağı almak, ona saman katmak ve ustalıkla birleştirip barınağını oluşturmak güzel bir fikir. Çatalhöyük'ün 5-6 bin yıl önceki yapılarıyla, o bölgedeki 50-60 yıllık kerpiç yapıların neredeyse bire bir aynı olduğunu görmek çok ilginçti. Bu kadar zamanda genlerimize işlemiş olabilir toprak ev tutkusu. En azından bana öyle geliyor.

Pastoral Vadi huzurlu ama Çal dağı uzaktan bizi çağırıyor. Orman yollarından yaklaşabileceğimiz kadar yaklaşalım diyoruz. Ahmet bey kolayca kaybolabileceğimizi söylüyor. İyi ya işte...

Orman yollarında güzelce kayboluyoruz gerçekten. Terkedilmiş krom madenleri keşfedip, Çal dağının 1440 metredeki Tuzlabeli geçidinden geri dönüyoruz. Üzümlü kasabası yakınlarında Kadyanda antik şehrini ziyaret ediyoruz.

Pazar günü Kayaköy turundan sonra Ölüdeniz'de denize giriyoruz. Bu kış çok yüzdük:)
Geçen yıla kadar, Ölüdeniz'den Kabak koyuna kadar ulaşılabiliyordu ve buradan öteye geçit yoktu. 2010'da Kirme mahallesinden Karaağaç köyüne yeni bir yol açılmış. Böylece Babadağ çevresi dolaşılabilir oldu. Biz de bu yolu geçme fırsatı bulduk.